-
Returnering af din vare
Læs hvordan
du returnerer din vare og fortryder dit købBytteservice, returnering & reklamationsret
Kitapcim.dk har 14 dages landsdækkende bytteservice, så har du fortrudt dit
køb, eller har du mod forventning fået en beskadiget varer, bytter vi uden
brok. Pas altid ekstra godt på den originale emballage. Vær opmærksom på,
at varen ikke må være taget i brug, hvis den skal byttes, da dette
formindsker værdien af varen.
Har du fortrudt dit køb skal du blot give os meddelelse herom. Meddelelsen
skal gives på mail kundeservice@kitapcim.dk
.Varer undtaget fortrydelsesretten
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen
udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller
nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I
tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres
enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra
modtagelsen af den sidste vare eller parti.Varer leveret med GLS
eller daoVed
fortrydelse af køb kan du enten undlade at afhente varen, nægte at modtage
varen eller returnere den til nedenstående adresse – du skal kontakte vores
kundeservice, hvis du nægter modtagelse eller undlader at afhente
varen. Ønsker du dine penge refunderet skal du returnere varen til
os. Returpakken skal indeholde enten faktura eller en kopi heraf og være i
væsentlig samme stand og mængde som ved afsendelsen. Ved
tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har
nemlig selv ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor
postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale
udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.Returnering
Returnering af dine
varerDu skal afholde de direkte udgifter i
forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for,
at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet
for varens levering. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens
værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå
varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis
varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som
brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller
intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.Reklamationer
Købelovens mangels-regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du
handler på kitapcim.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det
betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller
afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at
reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en
fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.Reklamationsvarer
sendes til:Kitapcim.dk
Bueparken 166
2750 BallerupMærk pakken: Att. Reklamation
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os: Når
du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som
muligt. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan se
nedenfor. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og
minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.Reklamationsskema
(dette udskrives, udfyldes og sendes med reklamationen!)Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre reklamationsretten
gældende i forbindelse med købsaftalen om følgende vare/-r:Ordrenummer: ___________________ (Du finder ordrenr. På din kvittering, som
du har modtaget via mail)Skriv her hvilke(-n) vare(-r), du reklamerer:
1. _______________________________________________________
2. _______________________________________________________
3. _______________________________________________________
4. _______________________________________________________
Problemet med varen/varerne: __________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Bestilt den: ___________ Modtaget den: __________________
Kundeoplysninger:Dit navn (fornavn/efternavn): ____________________________
Adresse: _________________________________________________
Dato: ____________________________________________________
Underskrift: ______________________________________________
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Hvor hurtigt bør du reklamere?Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen
ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er
opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan reklamere ved at
kontakte os via mail til kundeservice@kitapcim.dk